17 april 2008

Vår promenad

Efter att ha lämnat sonen på dagis tog jag mig i kragen och packade ner minstingen i vagnen. Sedan gick vi en liten promenad i det sköna vårvädret. 5 kilometer blev det idag. En ökning från igår, få se om man kan orka sig ut imorgon också. Man kan ju alltid hoppas. Efter att ha hämtat på dagis senare for vi ut på willys och handlade. Har lite svårt att förstå de föräldrar som inte tar med sig sina barn på affärerna. Visst är det jobbigare att ta med barnen än att gå själv, men de lär sig mer av att få följa. Så jag packade med båda barnen och stuvade ner dem i kundvagnen, ena sittandes i stolen och minstingen i bilbarnstolen i vagnen. Funkade så bra så.


Lillsonen har en väldigt trög mage och då jag inte ammar blir det tillägg för honom, Babysemp 1. Tyvärr funkar det inge vidare med den tröga magen så vi blandar ut vällningen med Bifidus. I början tog vi 25 % Bifidus, sedan 50 %, men han är fortfarande väldigt hård i magen så nu ska vi testa bara Bifidus ett tag. Så idag efter jobbet for mannen till apoteket, det är bara där man kan köpa Bifidus av någon konstig anledning som jag inte vet. Tanten i kassan att mystiskt frågat ut honom om det var till "eget bruk", och att hon nog hade sina misstankar. Om vaddå!? Vadde trodde hon igentligen?! Ja, ja konstiga människor finns det överallt. Hur som helst en förpackning på 2,5 liter kostar nu 98 kr. Den räcker bara en halvvecka, räkna ut vad det blir i månaden på bara maten. Men vad gör man inte för sin älskling? Men, att de inte skäms att ta sådanna priser för spädbarnsmat.....

1 kommentar:

Fettoklubben sa...

Pröva och ge honom lite extra vatten i vällingen"