22 april 2008

Promenera

Idag har vi varit på kyrkis som vi alltid gör på tisdagarna. Lucas har vildat som vanligt. Typiskt så har Melvin dragit på sig en förkylning igen och vi har varit till doktorn, men det verkar än inte vara så allvarligt så vi hoppas att den läker ut utan problem. Än är det "bara" lite snuva och hosta. Igår blev det en prommis med Melvin på 5 kilometer och jag hade bestämt mig för att gå samma vända idag också men så kände jag att jag inte orkar, men så bestämde jag mig för att gå ändå så nu är jag på väg ut. Känns så jobbigt och tråkigt, men när det väl är gjort känns det ju så bra. Men ju mer jag går dessto mer äter jag märker jag och det är inte det nyttiga jag äter...varför ska det vara så svårt att hålla munnen stängd? Önskar jag kunde ha mer pli på mig själv. Varje kväll tänker man samma imorgon ska jag vara duktig, men så blir det ju inte såklart. Jag börjar synda redan till frukost. Går inte att stå emot mackorna som ligger där i köket. Varför fick jag hem dom tro? Någon därute som känner sig utpekad må tro? Någon som erkänner att hon/han tagit hit dessa mackor? Så nu har jag fallit dit för bröd igen, jag som varit så duktig på att strunta i mackor ett tag. Ursh, vad jobbigt. Nä nu ska fethaggan ta sig i kragen och rulla ut och gå.

1 kommentar:

Fettoklubben sa...

Ops" Vem kan det vara -vill du ha påfyllning gumsan"...Fniss