15 april 2008

Ännu en Tisdag



Första inlägget i bloggen. Ännu en tisdag. Varje tisdag gästar jag och barnen kyrkis. Det ser vi framemot varje vecka. Det är genom kyrkis jag blivit tipsad om att börja blogga. På kyrkis har vi lärt känna många nya vänner som vi är mycket glada över.

Det är en vacker dag idag, solen skiner och jag hoppas verkligen att det är våren som äntligen kommit även till oss norrlänningar. Idag kom också familjeporträtt som jag skickat på framkallning, nu är det "bara" ramarna som fattas. Jag köper mycket av Ikeas snygga ramar "Ribba" som finns i flera olika färger och storlekar.

Igår skulle jag ta mig i kragen och påbörja mitt "nya" liv som nyttig. Jag har dragit på mig mycket "extra" vikt efter att ha fått mina barn. 18 kg närmare bestämt, och nu har det nästan gått 6 veckor sedan jag födde min andra son och efter det kan man börja träna. Men, inte blev det mycket träning igår inte. Däremot blev det god mat och en bakad sockerkaka. Men, så har jag i alla fall gått med i en god väns klubb kallad "Fettoklubben" http://fettoklubben.blogspot.com/ så få se om vi alla kan sporra varandra. Viktkontroll varje måndag. Detta är min första vecka så få se hur det går nästa måndag.

2 kommentarer:

Zofia Andersson sa...

hej vad roligt att du har skaffat en blogg du med! Titta gärna in på min med! :) kram zofia

Fettoklubben sa...

Kul att du tog dig i kragen och börja blogga

KRAMIS