15 september 2008

Höstdeppig

Igår var vi o grattade min kära mamma som igentligen fyller 59 år idag. Av oss fick hon och pappa en Helsingforskryssning. Själv sätter jag inte min fot på en färja är livrädd....huvva! Men de har åkt förr o verkar tycka det är trevligt. Påväg hem hade en ko, rymt ur kohagen en bit från vårt hus o stod mitt i vägen för oss, men makade sig lite åt sidan när vi kom åkandes. Så kan det vara o bo på landet. Hösten är verkligen här nu, det känns kallt o löven har skiftat i färg. Ska ta mig i kragen o plocka ner äpplena innan de blir förstörda. Ska frysa in lite så man kan njuta av god äppelpaj i vinter. Är verkligen kämpigt med vikten nu, känns som att jag försöker o försöker, men det händer inte mycket, går ned ena dagen o upp nästa. Känns som man bara vill äta hela tiden. Gjorde ett Word prov förra onsdagen i skolan som jag ska få resultatet av nu på onsdags väntar med spänning, siktar på högre betyg än G i den kursen. Annars är jag mest trött just nu är inne i nån period då jag inte orkar någonting skulle verkligen behöva något upp piggande, är kanske lite höstdeppig? Många blir ju det när det går mot mörkare tider.

Inga kommentarer: